DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research data Data of FDZ Bildung: searching file details
Download
S352_LK_vid072.mp4  
[Video] 2359.16 MBAnmelden und Herunterladen   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.

Details

S352_LK_vid072.mp4

Superordinate studyTVD - TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung

Superordinate data collectionClassroom observation (data): TVD

Superordinate moduleUnterrichtsaufzeichnung (S352_obs072)

CitationKlieme, E.; Grünkorn, J.; Praetorius, A.-K.; Schreyer, P.; Herbert, B.; Käfer, J. (2019). S352_LK_vid072 [Video: Version 1.0]. In: TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung (TVD) [Datenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2017-2018. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/352:1:72

Restrictions on useAccess only with approved application

Ressource typeVideo

Length of record00:44:55

Cam perspectiveLehrerkamera; auf Stativ geführt; mitunter Zoom und Fokussierung auf die Lehrkraft.

Lanugage(s)German

Specialities in recording processKein Synchronisationssignal; 00:00:00 bis 00:00:13 und 00:44:51 bis 00:44:54 Perspektive der Schülerkamera; es ist des Öfteren ein Mitglied des Kamerateams im Bildbereich zu sehen; Aufnahme endet mit Unterrichtsschluss.

Quality of pictureKeine Störungen

Quality of soundGravierende Störungen
Starkes Hintergrundrauschen; leise Aufnahme; Lehrerton nur auf rechtem Ausgang hörbar; Schülerstimmen teils schwer verständlich; Lautstärke der Aufnahme schwankt bei 00:00:59 und bei 00:30:08.

Video resolution1280 x 720

Systemanforderungen:Mediaplayer

Publication2019-08-05

Checksum MD5f21aa723c0899e3cbefb6d3bcfe54121

Checksum SHA1dc3355b65a53ba367f20530308ada2d1cae94593



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education