DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research data Data of FDZ Bildung: searching file details
Download
S352_SuS_vid123.mp4  
[Video] 2438.76 MBAnmelden und Herunterladen   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.

Details

S352_SuS_vid123.mp4

Superordinate studyTVD - TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung

Superordinate data collectionClassroom observation (data): TVD

Superordinate moduleUnterrichtsaufzeichnung (S352_obs123)

CitationKlieme, E.; Grünkorn, J.; Praetorius, A.-K.; Schreyer, P.; Herbert, B.; Käfer, J. (2019). S352_SuS_vid123 [Video: Version 1.0]. In: TALIS-Videostudie Deutschland - Unterrichtsbeobachtung (TVD) [Datenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2017-2018. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/352:1:123

Restrictions on useAccess only with approved application

Ressource typeVideo

Length of record00:43:54

Cam perspectiveSchülerkamera; auf Stativ geführt.

Lanugage(s)German

Specialities in recording processKein Synchronisationssignal; eine der aufzeichnenden Personen ist zu sehen, aufgrund der Perspektive sind nicht alle Schüler zu sehen; die Lehrkraft ist mitunter nicht im Bild; das Geschehen an der Tafel ist nicht zu sehen; kurze Unterbrechung von 00:27:40-00:27:54, weil das Mikrofon runterfällt und gerichtet wird; bei 00:43:45 steht eine aufzeichnende Person auf, um die Kamera auszuschalten; Aufzeichnung endet mit Unterrichtsschluss.

Quality of pictureKeine Störungen

Quality of soundKeine Störungen

Video resolution1280 x 720

Systemanforderungen:Mediaplayer

Publication2019-08-06

Checksum MD54cdc897def49c4ed355b361cb12ea194

Checksum SHA1b0bbd57e4f146398de4fb331ecfb504a5188c6a7



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education