DE | EN
Logo fdz-Bildung
Project/Study Data Collection Recording unit
Downloads und Links
16510203L1.avi  
[Video] 594.46 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
16510203S1.avi  
[Video] 583.35 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
16510203L1-Episoden.VDG  
[Episoden] 48.63 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
16510203L1-Kodierung.VDG  
[Kodierung] 81.11 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
16510203-1-Rating.pdf  
[Rating] 213.50 kB Details
16510203-1-Transkript.pdf  
[Transkript] 330.58 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
Long-term available viaDOI:
10.7477/6:1:98
[Modul]

Unterrichtsaufzeichnung (16510203-1)

KeywordsEnglischunterricht; Schuljahr 09; Grammatikunterricht; Stoffwiederholung; Indirekte Rede; Direkte Rede; Transformation; Regel; Grammatikübung; Anwendungsaufgabe

Zu Beginn der Stunde wird die Hausaufgabe besprochen, bevor der Lehrer die Wiederholung der indirekten Rede als Thema der Stunde nennt. Mit Hilfe des Overheadprojektors wird ein Brief an die Wand projiziert, der zunächst von einem Schüler laut und unter Aussprachekorrektur des Lehrers vorgelesen wird. Nach der Klärung unbekannter Vokabeln werden anhand vom Lehrer zuvor markierter Wörter im Brief die g...    more

Zu Beginn der Stunde wird die Hausaufgabe besprochen, bevor der Lehrer die Wiederholung der indirekten Rede als Thema der Stunde nennt. Mit Hilfe des Overheadprojektors wird ein Brief an die Wand projiziert, der zunächst von einem Schüler laut und unter Aussprachekorrektur des Lehrers vorgelesen wird. Nach der Klärung unbekannter Vokabeln werden anhand vom Lehrer zuvor markierter Wörter im Brief die grammatikalischen Regeln der Umwandlung von direkter in indirekte Rede wiederholt. Die Lehrkraft hält hierzu die wichtigsten Regeln und einige Verben zur Einleitung der indirekten Rede schriftlich an der Tafel fest. Im Anschluss an die ausführliche Besprechung der Regeln wird eine weitere Folie an die Wand projiziert, anhand derer die vorher besprochenen Regeln in einer Übung von den Schülern angewendet werden sollen. Zum Stundenende werden weitere Übungen aus dem Englischbuch zur Umwandlung von direkter in indirekte Rede durchgeführt und die Hausaufgabe zum Thema gestellt. (DIPF/js)    less

StudyDESI - Deutsch Englisch Schülerleistungen International

Data CollectionClassroom observation (data): DESI

Persistent IdentifierDOI: 10.7477/6:1:98

Type of recordingUnterrichtsaufzeichnung

Recording dateUnknown

Geographic converage of recordingSchleswig-Holstein; Germany

School type und Students gradeGymnasium; 09. Schuljahr

Social arrangementUnterrichtsgespräch (Lehrerzentrierte Gesprächsführung)

Subject taughtEnglisch

TopicEnglische Grammatik

Sampled Universe Lehrkraft (1); Students (16)
Details: Lehrer

Teaching resourcesText material
Presentation medium

Language(s)German; English

Notes to the recordUnterrichtsstunde desselben Lehrers und derselben Klasse von einem anderen Schultag vorhanden; weitere Aufzeichnungen anderer Klassen im gleichen Klassenraum sind auch dokumentiert - Unterrichtsaufzeichnung (16510201-1) und Unterrichtsaufzeichnung (16510201-2).

Related recordsUnterrichtsaufzeichnung (16510203-2); Unterrichtsaufzeichnung (16510201-1); Unterrichtsaufzeichnung (16510201-2)

Use restrictionsDie Videodateien, das Transkript sowie die Kodierung und Episodierung sind aus Datenschutzgründen nur für registrierte Nutzer auf Antrag zugänglich. Die Ergebnisse des Ratings sind frei verfügbar. Es gelten die allgemeinen Nutzungsbedingungen des Anbieters.

Publication date2014-01-07

Downloads und Links
16510203L1.avi  
[Video] 594.46 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
16510203S1.avi  
[Video] 583.35 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
16510203L1-Episoden.VDG  
[Episoden] 48.63 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
16510203L1-Kodierung.VDG  
[Kodierung] 81.11 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
16510203-1-Rating.pdf  
[Rating] 213.50 kB Details
16510203-1-Transkript.pdf  
[Transkript] 330.58 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
Long-term available viaDOI:
10.7477/6:1:98
[Modul]


Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education