DE | EN
Logo fdz-Bildung
Project/Study Data Collection Recording unit
Downloads und Links
S228_trans007.pdf  
[Transkript] 1.70 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.

Lehrerinterview (S228_int007)

KeywordsLehrer; Interview; Grundschule; Einstellung (Psy); Mehrsprachigkeit; Unterrichtsentwicklung; Reflexion (Phil); Feedback; Lehrerfortbildung; Qualifizierungsmaßnahme; Intervention; Kooperation; Lehrerkollegium

Das leitfadengestützte Interview mit der Lehrkraft während der Laufzeit der Intervention fragt nach den bisherigen Erfahrungen mit dem Thema Mehrsprachigkeit in der Schule und im Unterricht und nach dem Stellenwert des Themas für den zukünftigen Unterricht. Weiterhin wird die durchgeführte Fortbildung reflektiert sowie die Kooperation im Kollegium während der Interventionsphase.

StudyMIKS - Qualitative Erhebung

Data CollectionInterview (data): MIKS

Type of recordingLehrerinterview

Recording date23.03.2015

Geographic converage of recordingNorth Rhine-Westphalia; Germany

School type und Students gradeGrundschule; 03. Schuljahr

TopicMehrsprachigkeit

Sampled Universe Lehrkraft (1)
Details: Lehrerin

Language(s)German

Notes to the recordDas Interview fand in derselben Schule statt wie die folgenden Interviews: S228_int005, S228_int006, S228_int008, S228_int013 und S228_int016. Aus datenschutzrechtlichen Gründen ist zu dieser Einheit nur das anonymisierte Transkript des Lehrerinterviews verfügbar.

Related recordsLehrerinterview (S228_int005); Lehrerinterview (S228_int006); Lehrerinterview (S228_int008); Interview Schulleitung 1A (S228_int013); Interview Schulleitung 1B (S228_int016)

Use restrictionsDas Transkript ist nur für registrierte Nutzer und nach zusätzlicher Antragstellung zugänglich. Es gelten die allgemeinen Nutzungsbedingungen des Anbieters.

Publication date2017-08-18

Downloads und Links
S228_trans007.pdf  
[Transkript] 1.70 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.


Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education