DE | EN
Logo fdz-Bildung
Project/Study Data Collection Recording unit
Downloads und Links
V_HH_0170_T1.MP4  
[Video] 755.05 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
Long-term available viaDOI:
10.7477/19:2:14
[Modul]

Stufenbarren (V_HH_0170_T1)

KeywordsSportunterricht; Schuljahr 05; Spiel; Geräteturnen; Sitzkreis; Feed-back

Die Aufzeichnung zeigt eine Sportstunde, in der die Schüler am Barren turnen. Vor und nach dem Geräteturnen spielen die Schüler verschiedene Bewegungsspiele. Während des Geräteturnens geben die Lehrkräfte den Schülern Anweisungen und Verbesserungsvorschläge und unterstützen sie durch Helfergriffe. (Projekt)

StudyAudiovisuelle Aufzeichnungen von Schulunterricht in der Bundesrepublik Deutschland

Data CollectionClassroom observation (data): Quellensicherung und Zugänglichmachung von Videoaufzeichnungen von Unterricht der Universität Hamburg

Persistent IdentifierDOI: 10.7477/19:2:14

Type of recordingUnterrichtsaufzeichnung

Recording date01.12.1984

Geographic converage of recordingGermany

School type und Students gradeUnbekannt; 05. Schuljahr

Subject taughtSport

TopicTurnen; Spiel

Sampled Universe Lehrkraft (3); Students (22)
Details: Lehrerin (2); Lehrer (1); eine Lehrerin im Hauptfokus

Teaching resourcesTurnmatte; Weichbodenmatte; Turnbarren; Sprungkasten

Language(s)German

CreatorOriginal: Universität Hamburg
Digitalisat: Universität Wien

Use restrictionsDie Videodateien sind aus Datenschutzgründen nur für registrierte Nutzer auf Antrag zugänglich. Es gelten die allgemeinen Nutzungsbedingungen des Anbieters.

Publication date2022-05-11

Downloads und Links
V_HH_0170_T1.MP4  
[Video] 755.05 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
Long-term available viaDOI:
10.7477/19:2:14
[Modul]


Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education