DE | EN
Logo fdz-Bildung
Project/Study Data Collection Recording unit
Downloads und Links
V_HH_0286_T1.MP4  
[Video] 778.43 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
Long-term available viaDOI:
10.7477/19:2:21
[Modul]

Erkunden und Spielen im Wald I (V_HH_0286_T1)

KeywordsWandern; Spiel; Abstimmung

Nachdem die Kinder in der Klasse abgestimmt haben, zu welchem Spielort sie gehen möchten, wandern sie gemeinsam mit drei Erwachsenen durch den Wald, wobei die Kinder durch Gewässer waten und in diesen spielen dürfen. Am Wanderziel angekommen, dürfen die Kinder sich frei bewegen. Einige Kinder fangen Frösche, andere bauen einen Staudamm oder klettern. (Projekt)

StudyAudiovisuelle Aufzeichnungen von Schulunterricht in der Bundesrepublik Deutschland

Data CollectionClassroom observation (data): Quellensicherung und Zugänglichmachung von Videoaufzeichnungen von Unterricht der Universität Hamburg

Persistent IdentifierDOI: 10.7477/19:2:21

Type of recordingUnterrichtsaufzeichnung

Recording date03.04.1985

Geographic converage of recordingHamburg; Germany

TopicSpiel

Sampled Universe Pädagogisches Personal (3); Students (15)

Teaching resourcesGummistiefel; Naturmaterial

Language(s)German

CreatorOriginal: Universität Hamburg
Digitalisat: Universität Wien

Use restrictionsDie Videodateien sind aus Datenschutzgründen nur für registrierte Nutzer auf Antrag zugänglich. Es gelten die allgemeinen Nutzungsbedingungen des Anbieters.

Publication date2022-05-11

Downloads und Links
V_HH_0286_T1.MP4  
[Video] 778.43 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
Long-term available viaDOI:
10.7477/19:2:21
[Modul]


Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education