DE | EN
Logo fdz-Bildung
Project/Study Data Collection Recording unit
Downloads und Links
22310401L1.avi  
[Video] 557.99 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
22310401S1.avi  
[Video] 561.09 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
22310401L1-Episoden.VDG  
[Episoden] 46.47 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
22310401L1-Kodierung.VDG  
[Kodierung] 77.07 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
22310401-1-Rating.pdf  
[Rating] 213.35 kB Details
22310401-1-Transkript.pdf  
[Transkript] 330.29 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
Long-term available viaDOI:
10.7477/6:1:136
[Modul]

Unterrichtsaufzeichnung (22310401-1)

KeywordsEnglischunterricht; Schuljahr 09; Steinzeit; Großbritannien; Geschichte (Histor); Lautes Lesen; Textverständnis; Meinungsäußerung

Als Einstieg in das Thema der Stunde, die Steinzeit in England, werden sechs von dem Lehrer an die Tafel geschriebene Aussagen von den Schülern als richtig oder falsch bewertet, ohne dass von Seiten der Lehrperson eine Auflösung erfolgt. Im Anschluss daran wird ein Artikel aus einer Broschüre, die sich mit dem Thema Steinzeit auseinandersetzt, abschnittsweise von den Schülern laut vorgelesen. Die...    more

Als Einstieg in das Thema der Stunde, die Steinzeit in England, werden sechs von dem Lehrer an die Tafel geschriebene Aussagen von den Schülern als richtig oder falsch bewertet, ohne dass von Seiten der Lehrperson eine Auflösung erfolgt. Im Anschluss daran wird ein Artikel aus einer Broschüre, die sich mit dem Thema Steinzeit auseinandersetzt, abschnittsweise von den Schülern laut vorgelesen. Die Antworten zu den Aussagen zu Beginn der Stunde werden anhand der thematisch passenden Abschnitte kontrolliert und besprochen. Gegen Ende der Stunde wiederholt sich diese Übung und es werden Aussagen zu Stonehenge, die von den Schülern als richtig oder falsch bewertet werden, besprochen. Die Stunde endet mit der Einteilung der Schüler in zwei Gruppen und dem Hinweis auf eine Hörverstehensübung in der zweiten sich anschließenden Stunde. (DIPF/js)    less

StudyDESI - Deutsch Englisch Schülerleistungen International

Data CollectionClassroom observation (data): DESI

Persistent IdentifierDOI: 10.7477/6:1:136

Type of recordingUnterrichtsaufzeichnung

Recording dateUnknown

Geographic converage of recordingBavaria; Germany

School type und Students gradeRealschule; 09. Schuljahr

Social arrangementUnterrichtsgespräch (Lehrerzentrierte Gesprächsführung)

Subject taughtEnglisch

TopicLandeskunde

Sampled Universe Lehrkraft (1); Students (32)
Details: Lehrer

Teaching resourcesPresentation medium
Text material

Language(s)German; English

Notes to the recordNachfolgende Unterrichtsstunde ebenfalls aufgezeichnet.

Related recordsUnterrichtsaufzeichnung (22310401-2)

Use restrictionsDie Videodateien, das Transkript sowie die Kodierung und Episodierung sind aus Datenschutzgründen nur für registrierte Nutzer auf Antrag zugänglich. Die Ergebnisse des Ratings sind frei verfügbar. Es gelten die allgemeinen Nutzungsbedingungen des Anbieters.

Publication date2014-11-17

Downloads und Links
22310401L1.avi  
[Video] 557.99 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
22310401S1.avi  
[Video] 561.09 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
22310401L1-Episoden.VDG  
[Episoden] 46.47 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
22310401L1-Kodierung.VDG  
[Kodierung] 77.07 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
22310401-1-Rating.pdf  
[Rating] 213.35 kB Details
22310401-1-Transkript.pdf  
[Transkript] 330.29 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
Long-term available viaDOI:
10.7477/6:1:136
[Modul]


Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education