DE | EN
Logo fdz-Bildung
Project/Study Data Collection Recording unit
Downloads und Links
26200301L1.avi  
[Video] 605.83 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
26200301S1.avi  
[Video] 526.70 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
26200301L1-Episoden.VDG  
[Episoden] 50.26 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
26200301L1-Kodierung.VDG  
[Kodierung] 84.96 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
26200301-1-Rating.pdf  
[Rating] 214.09 kB Details
26200301-1-Transkript.pdf  
[Transkript] 270.49 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
Long-term available viaDOI:
10.7477/6:1:207
[Modul]

Unterrichtsaufzeichnung (26200301-1)

KeywordsEnglischunterricht; Schuljahr 09; Lebensphase; Brainstorming; Jugendlicher; Freizeitverhalten; Jugendzeitschrift; Freies Sprechen

Zum Einstieg in das Thema „Die besten Lebensjahre“ fordert die Lehrerin die Schüler auf, sich zu überlegen welche Merkmale für verschiedene Lebensabschnitte stehen, angefangen von der Kindheit bis ins hohe Erwachsenenalter. Diese schreibt sie nach stichpunktartiger Nennung durch die Schüler in Tabellenform an die Tafel. Daraufhin sollen die Schüler beschreiben welchen Lebensabschnitt sie für den B...    more

Zum Einstieg in das Thema „Die besten Lebensjahre“ fordert die Lehrerin die Schüler auf, sich zu überlegen welche Merkmale für verschiedene Lebensabschnitte stehen, angefangen von der Kindheit bis ins hohe Erwachsenenalter. Diese schreibt sie nach stichpunktartiger Nennung durch die Schüler in Tabellenform an die Tafel. Daraufhin sollen die Schüler beschreiben welchen Lebensabschnitt sie für den Besten halten. Anschließend sollen die Schüler Fotos von Jugendlichen und ihrem Freizeitverhalten aus dem Schulbuch beschreiben und sagen, ob ihnen solche Situationen bekannt sind. Bis Stundenende wechselt die Lehrerin das Thema zu „Jugendzeitschriften“. Zunächst werden im Klassengespräch verschiede Zeitschriften benannt. Danach beschreiben die Schüler welche Zeitschrift sie präferieren und weshalb sie solche Magazine lesen. (DIPF/nj)    less

StudyDESI - Deutsch Englisch Schülerleistungen International

Data CollectionClassroom observation (data): DESI

Persistent IdentifierDOI: 10.7477/6:1:207

Type of recordingUnterrichtsaufzeichnung

Recording dateUnknown

Geographic converage of recordingSaxony-Anhalt; Germany

School type und Students gradeSekundarschule; 09. Schuljahr

Social arrangementUnterrichtsgespräch (Lehrerzentrierte Gesprächsführung)

Subject taughtEnglisch

TopicLebenswelt

Sampled Universe Lehrkraft (1); Students (20)
Details: Lehrerin

Teaching resourcesPresentation medium
Text material

Language(s)German; English

Notes to the recordErste Unterrichtsstunde einer von einer Pause unterbrochenen Doppelstunde; die zweite Unterrichtsstunde ist ebenfalls aufgezeichnet.

Related recordsUnterrichtsaufzeichnung (26200301-2)

Use restrictionsDie Videodateien, das Transkript sowie die Kodierung und Episodierung sind aus Datenschutzgründen nur für registrierte Nutzer auf Antrag zugänglich. Die Ergebnisse des Ratings sind frei verfügbar. Es gelten die allgemeinen Nutzungsbedingungen des Anbieters.

Publication date2014-11-17

Downloads und Links
26200301L1.avi  
[Video] 605.83 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
26200301S1.avi  
[Video] 526.70 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
26200301L1-Episoden.VDG  
[Episoden] 50.26 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
26200301L1-Kodierung.VDG  
[Kodierung] 84.96 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
26200301-1-Rating.pdf  
[Rating] 214.09 kB Details
26200301-1-Transkript.pdf  
[Transkript] 270.49 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
Long-term available viaDOI:
10.7477/6:1:207
[Modul]


Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education