DE | EN
Logo fdz-Bildung
Project/Study Data Collection Recording unit
Downloads und Links
26500107L2.avi  
[Video] 509.72 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
26500107S2.avi  
[Video] 515.13 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
26500107L2-Episoden.VDG  
[Episoden] 36.87 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
26500107L2-Kodierung.VDG  
[Kodierung] 64.88 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
26500107-2-Rating.pdf  
[Rating] 209.52 kB Details
26500107-2-Transkript.pdf  
[Transkript] 193.62 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
Long-term available viaDOI:
10.7477/6:1:212
[Modul]

Unterrichtsaufzeichnung (26500107-2)

KeywordsEnglischunterricht; Schuljahr 09; Australien; Jugendlicher; Alltag; Vokabel; Vokabelarbeit; Hörverständnis; Hörverstehensübung; Unterbrechung

Zu Beginn lesen einige Schüler ihre in der vorherigen Stunde angefertigten Briefe an australische Jugendliche unter Textkorrektur und Aussprachekorrektur vor. Danach erfolgt eine Listening Comprehension-Übung. Dafür umschreibt die Lehrerin zunächst neue und zuvor an die Tafel geschriebene Vokabeln in der Zielsprache. Bevor die Hörverstehensübung beginnt gibt es allerdings eine Unterbrechung des Unter...    more

Zu Beginn lesen einige Schüler ihre in der vorherigen Stunde angefertigten Briefe an australische Jugendliche unter Textkorrektur und Aussprachekorrektur vor. Danach erfolgt eine Listening Comprehension-Übung. Dafür umschreibt die Lehrerin zunächst neue und zuvor an die Tafel geschriebene Vokabeln in der Zielsprache. Bevor die Hörverstehensübung beginnt gibt es allerdings eine Unterbrechung des Unterrichtes und der Aufzeichnung, da die CD mit der Hörverstehensübung aus dem CD-Player entwendet wurde. Nach dem ersten Anhören sollen die Schüler die gehörten Inhalte den in der vorherigen Stunde besprochenen Personen zuordnen. Danach wird die Übung noch zweimal angehört und die Schüler machen sich Notizen. Im Anschluss tragen die Schüler gemeinsam die Informationen mündlich zusammen, während die Lehrerin die wichtigsten Schlagwörter an die Tafel schreibt. (DIPF/nj)    less

StudyDESI - Deutsch Englisch Schülerleistungen International

Data CollectionClassroom observation (data): DESI

Persistent IdentifierDOI: 10.7477/6:1:212

Type of recordingUnterrichtsaufzeichnung

Recording date28.04.2004

Geographic converage of recordingSaxony-Anhalt; Germany

School type und Students gradeGymnasium; 09. Schuljahr

Social arrangementAV-Verwendung; Lehrervortrag; Unterrichtsgespräch (Lehrerzentrierte Gesprächsführung)

Subject taughtEnglisch

TopicLandeskunde; Hörverständnis

Sampled Universe Lehrkraft (1); Students (17)
Details: Lehrerin

Teaching resourcesPresentation medium
Text material

Language(s)German; English

Notes to the recordZweite Stunde einer Doppelstunde, unterbrochen von einer Pause; erste Stunde ebenfalls aufgezeichnet.

Related recordsUnterrichtsaufzeichnung (26500107-1)

Use restrictionsDie Videodateien, das Transkript sowie die Kodierung und Episodierung sind aus Datenschutzgründen nur für registrierte Nutzer auf Antrag zugänglich. Die Ergebnisse des Ratings sind frei verfügbar. Es gelten die allgemeinen Nutzungsbedingungen des Anbieters.

Publication date2014-11-17

Downloads und Links
26500107L2.avi  
[Video] 509.72 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
26500107S2.avi  
[Video] 515.13 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
26500107L2-Episoden.VDG  
[Episoden] 36.87 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
26500107L2-Kodierung.VDG  
[Kodierung] 64.88 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
26500107-2-Rating.pdf  
[Rating] 209.52 kB Details
26500107-2-Transkript.pdf  
[Transkript] 193.62 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
Long-term available viaDOI:
10.7477/6:1:212
[Modul]


Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education