DE | EN
Logo fdz-Bildung
Project/Study Data Collection Recording unit
Downloads und Links
T-2109-L-Lek2.mpg  
[Video] 481.58 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
T-2109-Lek2-Uebers.pdf  
[Kodierung] 77.20 kB Details
T-2109-Lek2-Beschr.pdf  
[Lektionsbeschreibung] 48.43 kB Details
Tafelbild_T-2109-Lek2.pdf  
[Tafelbild] 0.87 MB Details
login and download   Access to this content is protected and only available to registered users. Please use your login data to access the content. If you are not registered yet, cancel the login procedure and turn to the registration form on the website.
T-2109-Lek2-Transkr-Video.pdf  
[Transkript] 56.87 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
T-2109-Lek2-Transkr-Video_anonym.pdf  
[Transkript] 269.52 kB Details
login and download   Access to this content is protected and only available to registered users. Please use your login data to access the content. If you are not registered yet, cancel the login procedure and turn to the registration form on the website.

Textaufgaben (B09-T-2109-Lek2)

KeywordsMathematikunterricht; Schuljahr 08; Textaufgabe; Lineare Gleichung; Ergebniskontrolle; Lösungsstrategie

Zu Beginn der zweiten Stunde fährt die Lehrperson mit dem Aufzeigen von Lösungsansätzen fort und stellt dann gemeinsam mit der Klasse an der Wandtafel die Gleichung für die Geometrie-Textaufgabe auf. Danach wird diese von den Schülerinnen und Schülern in Einzelarbeit im Heft gelöst und der Lösungsweg wird kurz öffentlich besprochen. Anschließend arbeiten die Lernenden zu zweit an der speziellen Aufgabe...    more

Zu Beginn der zweiten Stunde fährt die Lehrperson mit dem Aufzeigen von Lösungsansätzen fort und stellt dann gemeinsam mit der Klasse an der Wandtafel die Gleichung für die Geometrie-Textaufgabe auf. Danach wird diese von den Schülerinnen und Schülern in Einzelarbeit im Heft gelöst und der Lösungsweg wird kurz öffentlich besprochen. Anschließend arbeiten die Lernenden zu zweit an der speziellen Aufgabe. Die mathematische Behauptung soll mit einer Gleichung begründet werden. Mit dem Aufzeigen des richtigen Lösungsweges durch die Lehrperson an der Wandtafel wird die Doppelstunde beendet. (Projekt)    less

StudyPythagoras - Videogestützte Unterrichtsstudie

Data CollectionClassroom observation (data): Textaufgabenmodul (Pythagoras)

Type of recordingUnterrichtsaufzeichnung

Recording dateUnknown

Geographic converage of recordingSchweiz

School type und Students gradeUnbekannt; 08. Schuljahr

Social arrangementSchülerarbeit (Einzelarbeit, Partnerarbeit); Unterrichtsgespräch

Subject taughtMathematik

TopicAlgebra

Sampled Universe Lehrkraft; Students

Teaching resourcesPresentation medium
Text material

Language(s)Swiss German

Notes to the recordEine weitere zusammenhängende Lektion des Unterrichtsmoduls "Textaufgaben" sowie dazugehörige Tutorsitzungen und ein Interview mit der Lehrkraft sind ebenfalls aufgezeichnet.

Related recordsTextaufgaben (B09-T-2109-Lek1); Lehrerinterview Textaufgaben; Lehrerinterview Tutorsitzungen (B09-T-2109-Interv); Tutorsitzung Textaufgabe 1:4 (B09-T-2109-Tutor-1-4); Tutorsitzung Textaufgabe 1:1 (B09-T-2109-Tutor-1-1)

Use restrictionsDie Videodatei und das nicht anonymisierte Transkript sind aus Datenschutzgründen nur für registrierte Nutzer auf Antrag zugänglich. Das anonymisierte Transkript sowie das Tafelbild sind nach der Registrierung einsehbar. Die Lektionsbeschreibung (textuelle Beschreibung der Unterrichtssituation) und Lektionsübersicht (Kodierung der Unterrichtssituation) sind frei verfügbar. Es gelten die allgemeinen Nutzungsbedingungen des Anbieters.

Publication date2014-06-18

Downloads und Links
T-2109-L-Lek2.mpg  
[Video] 481.58 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
T-2109-Lek2-Uebers.pdf  
[Kodierung] 77.20 kB Details
T-2109-Lek2-Beschr.pdf  
[Lektionsbeschreibung] 48.43 kB Details
Tafelbild_T-2109-Lek2.pdf  
[Tafelbild] 0.87 MB Details
login and download   Access to this content is protected and only available to registered users. Please use your login data to access the content. If you are not registered yet, cancel the login procedure and turn to the registration form on the website.
T-2109-Lek2-Transkr-Video.pdf  
[Transkript] 56.87 kB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
T-2109-Lek2-Transkr-Video_anonym.pdf  
[Transkript] 269.52 kB Details
login and download   Access to this content is protected and only available to registered users. Please use your login data to access the content. If you are not registered yet, cancel the login procedure and turn to the registration form on the website.


Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education