DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: EGO-Vermeidung

Related constructKlassenklima, Lernklima

Theoretical allocation in original studyUnterrichtserleben

OriginScale taken over from

SourceNicholls, John G. / Nelson, J. Ron / Gleaves, Kenneth: Learning 'Facts' Versus Learning That Most Questions Have Many Answers Student Evaluations of Contrasting Curricular, In: Journal of Educational Psychology (87 (2)) S. 253-260 , American Psychological Association 1995 , ISBN: 0022-0663

CitationSee source

Theoretical background--

Subject-specificMathematik

Target groupSchüler der Sekundarstufe I

Time Period of Data Collection2003

Release date30.06.2020

Number of items3

Statistical value

Cronbachs AlphaMean valueStandard deviationSample size
0.795.322.374137

IntroductionWie geht es dir im Mathematikunterricht?

Items

Item textMean valueStandard deviationAccuracy
Wenn ich im Mathematikunterricht eine falsche Antwort gebe, bin ich vor allem darüber besorgt, was meine Mitschüler oder Mitschülerinnen über mich denken. 1.770.970.69
Ich befürchte oft, dass ich mich im Mathematikunterricht in der Klasse zum Deppen mache. 1.630.910.61
Das Schlimme an Fehlern bei Mathematikaufgaben ist, dass Mitschüler oder Mitschülerinnen es mitkriegen könnten. 1.920.960.58

Response category

ValueMeaning
1trifft nicht zu
2trifft eher nicht zu
3trifft eher zu
4trifft zu

StudyPISA - Programme for International Student Assessment (2003)

SurveyFragebogenerhebung (Skalenkollektion): PISA-I



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education