DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Employment status

KonstruktzuordnungBerufliche Situation

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieTeacher qualification and professional knowledge/Teacher background/

UrsprungÜbernommene Skala

QuelleOECD, online: TALIS 2013 Technical Report , Paris: OECD Publishing 2014

Zitationsiehe Quelle

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppeTeacher General and Science

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items1

Einleitender TextPlease select one response.

Items der Skala

Item-Formulierung
What is your employment status as a teacher at this school?

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Permanent employment (an on-going contract with no fixed end-point before the age of retirement)
2Fixed-term contract for a period of more than 1 school year
3Fixed-term contract for a period of 1 school year or less

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)

Skala: Employment status

KonstruktzuordnungBerufliche Situation

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieTeacher qualification and professional knowledge/Teacher background/

UrsprungÜbernommene Skala

QuelleOECD, online: TALIS 2013 Technical Report , Paris: OECD Publishing 2014

Zitationsiehe Quelle

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppeTeacher General and Science

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items1

Einleitender TextPlease select one response.

Items der Skala

Item-Formulierung
What is your employment status as a teacher at this school?

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Permanent employment (an on-going contract with no fixed end-point before the age of retirement)
2Fixed-term contract for a period of more than 1 school year
3Fixed-term contract for a period of 1 school year or less

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 18 - Teacher Qualifications and Professional Knowledge (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation