DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Science-related collaborations

KonstruktzuordnungElternarbeit

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieSchool learning environment

UrsprungSelbstentwickelte Skala

QuelleCore 6 Development ,

ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Science-related collaborations - Schulleitung [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppePrincipal

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items5

Einleitender TextWhich of the following statements about science related collaboration is true for your school?
Please select one response in each row.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
Parents are encouraged to help us improve our science teaching. 1.620.49--
Science teachers are especially encouraged to regard parental expectations. 1.520.50--
Parent consultation is particularly frequent for science teachers. 1.700.46--
Our school regularly cooperates with science organisations to improve teaching. 1.450.50--
Companies in the technical and science sector are invited to share their expertise with our students. 1.510.50--

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Yes
2No

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation