DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Refunding of additional mathematics instruction

KonstruktzuordnungOrganisation des Lehrbetriebs

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieEducational Career/Education biography/

UrsprungSelbstentwickelte Skala

QuelleCore 6 Development ,

ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Refunding of additional mathematics instruction - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppeStudent

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items6

Einleitender TextHow is this additional mathematics instruction paid for?
Please select all that apply.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
[Local authority] or government pays for or provides it. 0.150.36--
My school pays for or provides it. 0.160.37--
My family pays for it. 0.520.50--
I pay for it. 0.130.34--
Other people or organisations pay for it (e.g. foundations, friends). 0.080.28--
Nobody pays for it. 0.260.44--

Antwortkategorie

WertBedeutung
0not ticked
1ticked

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)

Skala: Refunding of additional mathematics instruction

KonstruktzuordnungOrganisation des Lehrbetriebs

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieEducational Career/Education biography/

UrsprungSelbstentwickelte Skala

QuelleCore 6 Development ,

ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Refunding of additional mathematics instruction - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppeStudent

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items6

Einleitender TextHow is this additional mathematics instruction paid for?
Please select all that apply.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
[Local authority] or government pays for or provides it. 0.150.36--
My school pays for or provides it. 0.160.37--
My family pays for it. 0.520.50--
I pay for it. 0.130.34--
Other people or organisations pay for it (e.g. foundations, friends). 0.080.28--
Nobody pays for it. 0.260.44--

Antwortkategorie

WertBedeutung
0not ticked
1ticked

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 05 - Social Background (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation