DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Availability of ICT at home

KonstruktzuordnungPrivate ICT-Nutzung

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieICT Familiarity/Availability of ICT/

UrsprungÜbernommene Skala

QuelleOECD, online: Student/School/Parent Questionnaire PISA 2012 [available at http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/pisa2012database-downloadabledata.htm] , Paris: OECD Publishing

OECD, online: Student/School/Parent Questionnaire PISA 2009 [available at http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/pisa2009database-downloadabledata.htm] , Paris: OECD Publishing

Zitationsiehe Quelle

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppeStudent

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items11

Kennwerte der Skala

Cronbachs AlphaMittelwertStandardabweichungStichprobengröße
0.707.912.2838816

Einleitender TextAre any of these devices available for you to use at home?
Please select one response in each row.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
Desktop computer ----0.31
Portable laptop, or notebook ----0.45
[Tablet computer] (e.g. [iPad®], [BlackBerry® PlayBookTM]) ----0.43
Internet connection ----0.47
[Video games console], e.g. [Sony® PlayStation® ] ----0.43
[Cell phone] (without Internet access) ----0.06
[Cell phone] (with Internet access) ----0.32
Portable music player (Mp3/Mp4 player, iPod® or similar) ----0.41
Printer ----0.46
USB (memory) stick ----0.37
[ebook reader], e.g. [Amazon® KindleTM] ----0.32

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Yes, and I use it
2Yes, but I don’t use it
3No

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 13 - ICT Engagement in Learning Environments (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation