DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Diversity of school

KonstruktzuordnungZusammensetzung der Schülerschaft

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieEthnicity and Migration/Multicultural school culture/Concrete policies and practices

UrsprungÜbernommene Skala

QuelleOECD, online: TALIS 2013 Technical Report , Paris: OECD Publishing 2014

Zitationsiehe Quelle

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppePrincipal

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items3

Einleitender TextPlease estimate the percentage of students at [national modal grade for 15-year-olds] in your school who have the following characteristics.
Please move the slider to the appropriate percentage.
Please consider that students may fall into multiple categories.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
Students whose [heritage language] is different from [test language] 16.1329.43--
Students with special needs 8.1914.32--
Students from socioeconomically disadvantaged homes 24.0424.85--

Antwortkategorie

WertBedeutung
00 %
100100 %

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)

Skala: Diversity of school

KonstruktzuordnungZusammensetzung der Schülerschaft

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieEthnicity and Migration/Multicultural school culture/Concrete policies and practices

UrsprungÜbernommene Skala

QuelleOECD, online: TALIS 2013 Technical Report , Paris: OECD Publishing 2014

Zitationsiehe Quelle

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppePrincipal

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items3

Einleitender TextPlease estimate the percentage of students at [national modal grade for 15-year-olds] in your school who have the following characteristics.
Please move the slider to the appropriate percentage.
Please consider that students may fall into multiple categories.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
Students whose [heritage language] is different from [test language] 16.1329.43--
Students with special needs 8.1914.32--
Students from socioeconomically disadvantaged homes 24.0424.85--

Antwortkategorie

WertBedeutung
00 %
100100 %

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 06 - Ethnicity and Migration (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation