Skala: Duration of [early childhood educational development] arrangement prior [ISCED 1]
KonstruktzuordnungBildungsbiografie, Lerngelegenheiten
Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieEducational pathways in early childhood/Prior to school entry/
UrsprungSelbstentwickelte Skala
QuelleCore 6 Development ,
ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Duration of [early childhood educational development] arrangement prior [ISCED 1] - Eltern [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1
Theoretischer Hintergrund--
ZielgruppeParent
Erhebungszeitraum2014
Veröffentlichungsdatum30.06.2020
Anzahl Items8
Einleitender TextAt what ages did your child attend an [early childhood educational development arrangement] prior to [grade 1 in ISCED 1]?
Please tick all that apply.
Items der Skala
Item-Formulierung | Mittelwert | Standardabweichung | Trennschärfe |
---|---|---|---|
Up to age 1 | 0.05 | 0.22 | -- |
Age 1 | 0.08 | 0.27 | -- |
Age 2 | 0.19 | 0.39 | -- |
Age 3 | 0.30 | 0.46 | -- |
Age 4 | 0.21 | 0.41 | -- |
Age 5 | 0.19 | 0.39 | -- |
Age 6 | 0.11 | 0.31 | -- |
Age 7 | 0.04 | 0.20 | -- |
Antwortkategorie
Wert | Bedeutung |
---|---|
0 | No |
1 | Yes |
StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)
ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)