Skala: Test Anxiety
KonstruktzuordnungLern- und leistungsbezogene Einstellungen, Schulbezogene Einstellungen und Verhaltensweisen
Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudiePersonality
UrsprungSelbstentwickelte Skala
QuelleCore 6 Development ,
ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Test Anxiety - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1
Theoretischer Hintergrund--
ZielgruppeStudent
Erhebungszeitraum2014
Veröffentlichungsdatum30.06.2020
Anzahl Items5
Kennwerte der Skala
Cronbachs Alpha | Mittelwert | Standardabweichung | Stichprobengröße |
---|---|---|---|
0.79 | 2.63 | 0.64 | 26174 |
Einleitender TextTo what extent do you disagree or agree with the following statements about yourself?
Please select one response in each row.
Items der Skala
Item-Formulierung | Mittelwert | Standardabweichung | Trennschärfe |
---|---|---|---|
I often worry that it will be difficult for me taking a test. | 2.75 | 0.82 | 0.62 |
I worry that I will get poor [grades] at school. | 2.91 | 0.84 | 0.58 |
Even if I am well prepared for a test I feel very anxious. | 2.60 | 0.89 | 0.61 |
I get very tense when I study for a test. | 2.31 | 0.88 | 0.56 |
I get nervous when I don't know how to solve a task at school. | 2.61 | 0.91 | 0.52 |
Antwortkategorie
Wert | Bedeutung |
---|---|
1 | Strongly disagree |
2 | Disagree |
3 | Agree |
4 | Strongly Agree |
StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)
ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)