DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Type of additional science instruction

KonstruktzuordnungQualität von Ganztagsangeboten, Organisation des Lehrbetriebs

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieEducational Career/Additional learning time/

UrsprungSelbstentwickelte Skala

QuelleCore 6 Development ,

ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Type of additional science instruction - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1

Theoretischer Hintergrund--

Fachspezifischscience instruction

ZielgruppeStudent

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items8

Einleitender TextWhich type of additional science instruction do you participate in during this school year?
Please select all that apply.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
One-on-one tutoring with a person 0.370.48--
Internet tutoring with a person (including e. g. [SkypeTM]) 0.180.38--
Internet or computer tutoring with a programme or application 0.240.43--
Live instruction by a person 0.390.49--
Video-recorded instruction by a person 0.200.40--
Small group study or practice (2 to 7 students) 0.320.47--
Large group study or practice (8 or more students) 0.250.43--
Other additional science instruction 0.310.46--

Antwortkategorie

WertBedeutung
0not ticked
1ticked

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)

Skala: Type of additional science instruction

KonstruktzuordnungQualität von Ganztagsangeboten, Organisation des Lehrbetriebs

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieEducational Career/Additional learning time/

UrsprungSelbstentwickelte Skala

QuelleCore 6 Development ,

ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Type of additional science instruction - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1

Theoretischer Hintergrund--

Fachspezifischscience instruction

ZielgruppeStudent

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items8

Einleitender TextWhich type of additional science instruction do you participate in during this school year?
Please select all that apply.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
One-on-one tutoring with a person 0.370.48--
Internet tutoring with a person (including e. g. [SkypeTM]) 0.180.38--
Internet or computer tutoring with a programme or application 0.240.43--
Live instruction by a person 0.390.49--
Video-recorded instruction by a person 0.200.40--
Small group study or practice (2 to 7 students) 0.320.47--
Large group study or practice (8 or more students) 0.250.43--
Other additional science instruction 0.310.46--

Antwortkategorie

WertBedeutung
0not ticked
1ticked

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 16 - Curriculum and Learning Time in International School Achievement Studies (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation