DE | EN
Logo fdz-Bildung
Suche Forschungsinstrumente Fragebogeninstrumente Skalensuche Skala

Skala: Topics of parent-teacher communication

KonstruktzuordnungElternarbeit

Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieParental involvement/Home-to-school-collaboration/

UrsprungSelbstentwickelte Skala

QuelleCore 6 Development ,

ZitationKuger, S.; Jude, N.; Klieme, E.; Kaplan, D. (2016). Topics of parent-teacher communication - Lehrkräfte [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2015) - Fragebogenerhebung Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2014. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. http://dx.doi.org/10.7477/150:0:1

Theoretischer Hintergrund--

ZielgruppeTeacher General and Science

Erhebungszeitraum2014

Veröffentlichungsdatum30.06.2020

Anzahl Items9

Einleitender TextTeachers play an important role in communication with parents. From your perspective, to what extent are the following topics of parent-teacher communication important?
Please select one response in each row.

Items der Skala

Item-FormulierungMittelwertStandardabweichungTrennschärfe
Students‘ academic achievement 3.490.64--
Choice of school 2.890.82--
Students‘ transfer or change of school 2.720.89--
Students‘ behaviour problems 3.670.54--
Specific concerns related to parents from other countries 2.610.97--
Students‘ learning difficulties 3.580.58--
Ways to help students with their homework 3.230.73--
Individual encouragement of each student 3.540.61--
Students‘ addiction problems 3.400.77--

Antwortkategorie

WertBedeutung
1Not important
2Somewhat important
3Important
4Very important

StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)

ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)



Impressum | Datenschutz | Barrierefreiheit | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation