Skala: Teacher evaluation
KonstruktzuordnungEvaluation und Leistungsmessung
Theoretische Zuordnung in der AusgangsstudieSchool evaluation/Instruments/
UrsprungÜbernommene Skala
QuelleOECD, online: Student/School/Parent Questionnaire PISA 2012 [available at http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/pisa2012database-downloadabledata.htm] , Paris: OECD Publishing
Zitationsiehe Quelle
Theoretischer Hintergrund--
ZielgruppePrincipal
Erhebungszeitraum2014
Veröffentlichungsdatum30.06.2020
Anzahl Items4
Einleitender TextDuring [the last academic year], have any of the following methods been used to monitor the practice of teachers at your school?
Please select one response in each row.
Items der Skala
Item-Formulierung | Mittelwert | Standardabweichung | Trennschärfe |
---|---|---|---|
Tests or assessments of student achievement | 1.13 | 0.34 | -- |
Teacher peer review (of lesson plans, assessment instruments, lessons) | 1.27 | 0.44 | -- |
Principal or senior staff observations of lessons | 1.12 | 0.33 | -- |
Observation of classes by inspectors or other persons external to the school | 1.46 | 0.50 | -- |
Antwortkategorie
Wert | Bedeutung |
---|---|
1 | Yes |
2 | No |
StudiePISA - Programme for International Student Assessment (2015)
ErhebungFragebogenerhebung (Skalenkollektion): Chapter 04 - Field Trial (PISA 2015)