Projekt- und studienbezogene Publikationen (Auswahl)Bögeholz, S., Eggert, S., Ziese, C. & Hasselhorn, M. (angenommen). Modeling and Fostering Decision-Making Competence regarding Challenging Issues of Sustainable Development. In D. Leutner, J. Fleischer, J. Grünkorn & E. Klieme (Eds.), Competence Assessment in Education: Research, Models and Instruments. Berlin, Heidelberg: Springer, noch ohne Seitenzahlen.
Krüger, D. (Hrsg.); Parchmann, I. (Hrsg.); Schecker, H. (Hrsg.): Methoden in der naturwissenschaftsdidaktischen Forschung. - Berlin u.a.: Springer (2014), 439 S., URL: https://doi.org/10.1007/978-3-642-37827-0 - Lehrbuch - ISBN: 978-3-642-37826-3; 978-3-642-37827-0
Eggert, S. & Bögeholz, S. (2010). Students’ Use of Decision-Making Strategies With Regard to Socioscientific Issues – An Application of the Rasch Partial Credit Model. Science Education, 94, 230–258.
Eggert, S., Bögeholz, S., Watermann, R. & Hasselhorn, M. (2010). Förderung von Bewertungskompetenz im Biologieunterricht durch zusätzliche metakognitive Strukturierungshilfen beim Kooperativen Lernen – Ein Beispiel für Veränderungsmessung. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 16, 299-314.
Eggert, S., Ostermeyer, F., Hasselhorn, M. & Bögeholz, S. (2013). Socioscientific Decision Making in the Science Classroom: The Effect of Embedded Metacognitive Instructions on Students’ Learning Out-comes. Education Research International, Article ID 309894, 12 pages, 2013. doi:10.1155/2013/309894.
Gresch, H., Hasselhorn, M. & Bögeholz, S. (2015). Enhancing Decision-Making in STSE Education by Inducing Reflection and Self-Regulated Learning. Research in Science Education, online first, DOI 10.1007/s11165-015-9491-9.
Gresch, H., Hasselhorn, M. & Bögeholz, S. (2013). Training in Decision-making Strategies: An approach to enhance students’ competence to deal with socio-scientific issues. International Journal of Science Education, 35(15), 2587-2607.
Literaturrecherche im Fachportal Pädagogik