DE | EN
Logo fdz-Bildung
Project/Study Data Collection Recording unit
Downloads und Links
V_HH_0265_T2.MP4  
[Video] 719.80 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
Long-term available viaDOI:
10.7477/19:2:18
[Modul]

Rhythmische Gymnastik (V_HH_0265_T2)

KeywordsSportunterricht; Rhythmische Gymnastik; Einführung; Bewegungsablauf; Tanz

Zu Beginn der Aufzeichnung üben Schülerinnen verschiedene rhythmische Schrittfolgen, die von zwei Lehrerinnen demonstriert werden. Anschließend erlernen die Schülerinnen das Schwingen von Seilen, Tüchern und Bändern. Am Ende der Stunde tanzen die Schülerinnen eine Choreografie, die sie zuvor eingeübt haben. Die Aufzeichnung endet mit der Verabschiedung „Sport frei“. (Projekt)

StudyAudiovisuelle Aufzeichnungen von Schulunterricht in der Bundesrepublik Deutschland

Data CollectionClassroom observation (data): Quellensicherung und Zugänglichmachung von Videoaufzeichnungen von Unterricht der Universität Hamburg

Persistent IdentifierDOI: 10.7477/19:2:18

Type of recordingUnterrichtsaufzeichnung

Recording date1993

Geographic converage of recordingErfurt; Germany

School typeUnbekannt

Subject taughtSport

TopicTurnen

Sampled Universe Lehrkraft (2); Students (19)
Details: Lehrerin; Mädchenklasse

Teaching resourcesSpringseil; Tuch; Band

Language(s)German

CreatorOriginal: Universität Hamburg
Digitalisat: Universität Wien

Use restrictionsDie Videodateien sind aus Datenschutzgründen nur für registrierte Nutzer auf Antrag zugänglich. Es gelten die allgemeinen Nutzungsbedingungen des Anbieters.

Publication date2022-05-11

Downloads und Links
V_HH_0265_T2.MP4  
[Video] 719.80 MB Details
login and download   Access to this content is protected and it is only available to users who have successfully applied for registration. Please use your login data. If you have not registered yet, you should cancel the login procedure and access the registration form on the website to register.
Long-term available viaDOI:
10.7477/19:2:18
[Modul]


Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education