Lern- und leistungsbezogene Einstellungen
Lern- und leistungsbezogene Einstellungen stehen in einem engen Zusammenhang zu den Schülerleistungen. Einstellungen zu bestimmten Fächern sowie Selbsteinschätzungen der (eigenen) Leistungsfähigkeit sind Gegenstand dieses Konstrukts. Zudem hängen motivationale Einstellungen der Kinder und Jugendlichen eng mit ihrem Lernerfolg zusammen. Lern- und leistungsbezogene Einstellungen können je nach Erhebungszeitpunkt persönliche Dispositionen gegenüber dem Lernen in der Schule beschreiben oder aber auch ein Ergebnis des Schulbesuchs (siehe Nichtkognitive Lernergebnisse) angesehen werden.
Scales of study "Programme for International Student Assessment - Field Trial", related to this construct:
Limit to:
all | Students (22) | Teacher (0) | parents (0) | Headmaster (0) | Non-school cooperation partners (0) | Educational employees (0)
all | Students (22) | Teacher (0) | parents (0) | Headmaster (0) | Non-school cooperation partners (0) | Educational employees (0)
- Achieving motivation
- Anchoring Vignette – Motivation
- Anchoring Vignette – Organization
- Anchoring Vignette female – Anxiety
- Anchoring Vignette male – Anxiety
- Career aspiration (Broad science aspiration)
- Career aspiration (Specific career aspiration at age 30)
- Cooperate, guide and negotiate
- Industriousness
- Openness for Problem Solving
- Peer and parent influence
- Perceived Control of Success in School (Academic Self-Efficacy)
- Perseverance
- Planning and Organisation
- Procrastination
- Realistic educational aspiration
- Reasons for not studying
- Reasons for studying
- Student in-school experience in collaboration-related activities
- Student information on science careers
- Study time after school
- Test Anxiety