DE | EN
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Nutzung in der Schule (Computernutzung)

Related constructSchulische ICT Nutzung

Theoretical allocation in original studySkalen des Computerfragebogens - Zugang zum Computer und Computernutzung

OriginScale taken over from

SourceEignor, Daniel / Taylor, Carol / Kirsch, Irwin / Jamieson, Joan: Development of a Scale for Assessing the Level of Computer Familiarity of TOEFL Examinees , In: TOEFL Research Report (60) , Princeton, New Jersey: Educational Testing Service 1998

CitationKunter, M.; Schümer, G.; Artelt, C.; Baumert, J.; Klieme, E.; Neubrand, M.; Prenzel, M.; Schiefele, U.; Schneider, W.; Stanat, P.; Tillmann, K.-J.; Weiß, M. (2012). Nutzung in der Schule (Computernutzung) - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2000) - Fragebogenerhebung Haupttest (PISA 2000) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2000. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/13:284:1

Theoretical backgroundEs handelt sich um eine Adaptation eines Fragebogens zu „Computer Familiarity“, der bei
ETS (Princeton) entwickelt wurde.

Target groupSchüler der Sekundarstufe I

Time Period of Data Collection2000

Release date30.06.2020

Number of items1

Statistical value

Cronbachs AlphaMean valueStandard deviationSample size
--2.231.164733

Items

Item text
Wie oft benutzt du <in der Schule> einen Computer? (umgepolt)

Response category

ValueMeaning
1fast jeden Tag
2mehrmals pro Woche
3zwischen einmal pro Woche und einmal im Monat
4weniger als einmal im Monat
5nie

StudyPISA - Programme for International Student Assessment (2000)



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education