DE | EN
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyPersonenmerkmale

OriginScale taken over from

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2005

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1weiblich
2männlich

StudyKESS 7 - Kompetenzen und Einstellungen von Schülerinnen und Schülern, Jahrgangsstufe 7

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyPersonenmerkmale

OriginScale taken over from

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2001 - 2002

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1weiblich
2männlich

StudyQuaSSU - QualitätsSicherung in Schule und Unterricht

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyPersonenmerkmale

OriginScale taken over from

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2003 - 2004

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1weiblich
2männlich

StudyCOACTIV - Professionswissen von Lehrkräften, kognitiv aktivierender Mathematikunterricht und die Entwicklung mathematischer Kompetenz

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyPersonenmerkmale

OriginScale taken over from

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2004

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1weiblich
2männlich

StudyCOACTIV - Professionswissen von Lehrkräften, kognitiv aktivierender Mathematikunterricht und die Entwicklung mathematischer Kompetenz

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyPersonenmerkmale

OriginScale taken over from

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2007

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1weiblich
2männlich

StudyKESS 8 - Kompetenzen und Einstellungen von Schülerinnen und Schülern, Jahrgangsstufe 8

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyPersonenmerkmale

OriginScale taken over from

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2011

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1weiblich
2männlich

StudyMASS - Musikunterricht aus Schülersicht

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyPersonenmerkmale

OriginScale taken over from

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2011

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1weiblich
2männlich

StudyIQB-Ländervergleich Primarstufe 2011 (IQB-LV 2011)

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyPersonenmerkmale

OriginScale taken over from

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2011 - 2012

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1weiblich
2männlich

StudyBilWiss - Bildungswissenschaftliches Wissen und der Erwerb professioneller Kompetenz bei Lehramtsstudierenden

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyPersonenmerkmale

OriginScale taken over from

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection1999

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1weiblich
2männlich

StudyQuaSUM - Qualitätsuntersuchung an Schulen zum Unterricht in Mathematik

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyPersonenmerkmale

OriginScale taken over from

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection1999

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1weiblich
2männlich

StudyQuaSUM - Qualitätsuntersuchung an Schulen zum Unterricht in Mathematik

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyPersonenmerkmale

OriginScale taken over from

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2012 - 2013

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1weiblich
2männlich

StudyBilWiss - Bildungswissenschaftliches Wissen und der Erwerb professioneller Kompetenz bei Lehramtsstudierenden

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyPersonenmerkmale

OriginScale taken over from

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2014

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1weiblich
2männlich

StudyBilWiss - Bildungswissenschaftliches Wissen und der Erwerb professioneller Kompetenz bei Lehramtsstudierenden

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyPersonenmerkmale

OriginScale taken over from

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2001

Release date30.06.2020

Number of items1

Statistical value

Cronbachs AlphaMean valueStandard deviationSample size
------293

Items

Item text
Sind Sie weiblich oder männlich?

Response category

ValueMeaning
1weiblich
2männlich

StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2001)

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyPersonenmerkmale

OriginScale taken over from

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2006

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1weiblich
2männlich

StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyPersonenmerkmale

OriginScale taken over from

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2003

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1weiblich
2männlich

StudyPISA - Programme for International Student Assessment (2003)

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyPersonenmerkmale

OriginScale taken over from

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2009

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1weiblich
2männlich

StudyPISA - Programme for International Student Assessment (2009)



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education