DE | EN
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Erwerbstätigkeitsstatus von Vater/Mutter

Related constructFamiliärer Hintergrund

Theoretical allocation in original study--

OriginScale taken over from

SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_rpt.html - ISBN: 1-889938-46-7

Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8

Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0

CitationBos, W.; Strietholt, R.; Goy, M.; Stubbe, T. C.; Tarelli, I.; Hornberg, S. (2012). Erwerbstätigkeitsstatus von Vater/Mutter - Eltern [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006) - Fragebogenerhebung (IGLU 2006) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2006. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/14:285:1

Theoretical background--

Target groupEltern

Time Period of Data Collection2006

Release date30.06.2020

Number of items2

Items

Item text
Wie lässt sich die berufliche Situation des Vaters (bzw. Stiefvaters oder anderen männlichen Erziehungsberechtigten) und der Mutter (bzw. Stiefmutter oder anderen weiblichen Erziehungsberechtigten) des Kindes am besten beschreiben?
Vater
Mutter

Response category

ValueMeaning
1Arbeitet bezahlt in Vollzeit (z. B. hat eine oder mehrere volle Arbeitsstellen oder aber mehrere Teilzeitstellen, die eine volle Stelle ausmachen)
2Arbeitet bezahlt nur in Teilzeit
3Arbeitet nicht, ist aber um eine Stelle bemüht
4Anderes
5Nichts trifft zu

StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education