DE | EN
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Medienkonsum: Informative Inhalte

Related constructTV und Medien Konsum

Theoretical allocation in original studyFernsehen

OriginScale taken over from

CitationRamm, G.; Prenzel, M.; Baumert, J.; Blum, W.; Lehmann, R.; Leutner, D.; Neubrand, M.; Pekrun, R.; Rolff, H.-G.; Rost, J.; Schiefele, U. (2012). Medienkonsum: Informative Inhalte - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Programme for International Student Assessment (2003) - Fragebogenerhebung (PISA-I) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2003. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/15:287:1

Theoretical background--

Target groupSchüler der Sekundarstufe I

Time Period of Data Collection2003

Release date30.06.2020

Number of items4

IntroductionWie oft hast du in den letzten 2 Wochen die folgenden Filme/Sendungen gesehen?

Items

Item text
Serien
Unterhaltung, Quiz, Musik
Nachrichten
Sportsendungen

Response category

ValueMeaning
1nie
2einmal
32- bis 3-mal
44- bis 5-mal
56-mal und mehr

StudyPISA - Programme for International Student Assessment (2003)



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education