Scale: Portfolios als Form der Leistungsbeurteilung
Related constructLeistungsbeurteilung / Diagnostische Kompetenz
Theoretical allocation in original study--
OriginScale taken over from
SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_
Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8
Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0
CitationBos, W.; Strietholt, R.; Goy, M.; Stubbe, T. C.; Tarelli, I.; Hornberg, S. (2012). Portfolios als Form der Leistungsbeurteilung - Lehrkräfte [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006) - Fragebogenerhebung (IGLU 2006) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2006. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/14:285:1
Theoretical background--
Target groupLehrkräfte
Time Period of Data Collection2006
NotesDie Skala ist rekodiert. Ursprünglich war die Kodierung: 1 = Als wichtige Quelle; 2 = Als zusätzliche Quelle; 3 = Überhaupt nicht.
Release date30.06.2020
Number of items1
Statistical value
Cronbachs Alpha | Mean value | Standard deviation | Sample size |
---|---|---|---|
-- | 1.84 | 0.58 | 7332 |
Items
Item text | Mean value | Standard deviation | Accuracy |
---|---|---|---|
Inwiefern beziehen Sie Portfolios der Schüler (Sammlungen von Arbeitsproben der Schüler, Lesetagebücher usw.) in Ihre Bewertung der Schüler bzgl. der Fortschritte im Lesen mit ein? | 1.84 | 0.58 | -- |
Response category
Value | Meaning |
---|---|
1 | Überhaupt nicht |
2 | Als zusätzliche Quelle |
3 | Als wichtige Quelle |
StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)