Scale: Herkunft der Schüler
Related constructZusammensetzung des Lernklientels
Theoretical allocation in original study--
OriginScale taken over from
SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_
Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8
Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0
CitationBos, W.; Strietholt, R.; Goy, M.; Stubbe, T. C.; Tarelli, I.; Hornberg, S. (2012). Herkunft der Schüler - Schulleitung [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006) - Fragebogenerhebung (IGLU 2006) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2006. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/14:285:1
Theoretical background--
Target groupSchulleitung
Time Period of Data Collection2006
Release date30.06.2020
Number of items4
Items
| Item text | 
|---|
| Etwa wie viel Prozent der Schüler an Ihrer Schule ... | 
| stammen aus wirtschaftlich benachteiligten Familien? | 
| stammen aus wohlhabenden Familien? | 
| sprechen nicht Deutsch als ihre Muttersprache? | 
| erhalten während eines Teils der Schulstunden Unterricht in ihrer Muttersprache (nicht Deutsch)? | 
Response category
| Value | Meaning | 
|---|---|
| 1 | 0-10% | 
| 2 | 11-25% | 
| 3 | 26-50% | 
| 4 | Mehr als 50% | 
StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)



