Scale: Rückmeldung
Related constructLern- und Arbeitsverhalten
Theoretical allocation in original studyTextverständnis
OriginOwn development
CitationBürgermeister, A.; Kampa, M.; Rakoczy, K.; Harks, B.; Besser, M.; Klieme, E.; Blum, W.; Leiß, D. (2012). Rückmeldung - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Conditions and Consequences of Classroom Assessment - Fragebogenerhebung (Co²CA) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2005. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/42:46:0
Theoretical background--
Target groupSchüler
Time Period of Data Collection2005
Release date30.06.2020
Number of items1
Statistical value
| Cronbachs Alpha | Mean value | Standard deviation | Sample size |
|---|---|---|---|
| -- | -- | -- | 259 |
Items
| Item text | Mean value | Standard deviation | Accuracy |
|---|---|---|---|
| Wie verständlich fandest du den Text der Rückmeldung? | 2.28 | 0.70 | -- |
Response category
| Value | Meaning |
|---|---|
| 0 | schwer verständlich |
| 1 | eher schwer verständlich |
| 2 | eher leicht verständlich |
| 3 | leicht verständlich |
StudyCo²CA - Conditions and Consequences of Classroom Assessment



