DE | EN
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyAusgewählte Hintergrundvariablen

OriginOwn development

Theoretical background--

Target groupSchüler der Sekundarstufe I

Time Period of Data Collection2007

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1Mädchen
2Junge

StudyTIMSS - Trends in International Mathematics and Science Study (2007)

 Files

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyAusgewählte Hintergrundvariablen

OriginOwn development

Theoretical background--

Target groupSchüler der Sekundarstufe I

Time Period of Data Collection2005

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1Mädchen
2Junge

StudyKESS 7 - Kompetenzen und Einstellungen von Schülerinnen und Schülern, Jahrgangsstufe 7

 Files

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyAusgewählte Hintergrundvariablen

OriginOwn development

Theoretical background--

Target groupSchüler der Sekundarstufe I

Time Period of Data Collection2007

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1Mädchen
2Junge

StudyKESS 8 - Kompetenzen und Einstellungen von Schülerinnen und Schülern, Jahrgangsstufe 8

 Files

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyAusgewählte Hintergrundvariablen

OriginOwn development

Theoretical background--

Target groupSchüler der Sekundarstufe I

Time Period of Data Collection2011

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1Mädchen
2Junge

StudyIQB-Ländervergleich Primarstufe 2011 (IQB-LV 2011)

 Files

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyAusgewählte Hintergrundvariablen

OriginOwn development

Theoretical background--

Target groupSchüler der Sekundarstufe I

Time Period of Data Collection2010 - 2011

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1Mädchen
2Junge

StudyIGEL - Individuelle Förderung und adaptive Lern-Gelegenheiten in der Grundschule

 Files

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyAusgewählte Hintergrundvariablen

OriginOwn development

Theoretical background--

Target groupSchüler der Sekundarstufe I

Time Period of Data Collection2011 - 2012

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1Mädchen
2Junge

StudyBiSpra I - Bildungssprachliche Kompetenzen (BiSpra) - Anforderungen, Sprachverarbeitung und Diagnostik

 Files

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyAusgewählte Hintergrundvariablen

OriginOwn development

Theoretical background--

Target groupSchüler der Sekundarstufe I

Time Period of Data Collection2010

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1Mädchen
2Junge

StudyFUnDuS - Die Rolle familialer Unterstützung beim Erwerb von Diskurs- und Schreibfähigkeiten in der Sekundarstufe I

 Files

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyAusgewählte Hintergrundvariablen

OriginOwn development

Theoretical background--

Target groupSchüler der Sekundarstufe I

Time Period of Data Collection2005

Release date30.06.2020

Number of items1

Statistical value

Cronbachs AlphaMean valueStandard deviationSample size
------27539

Items

Item text
Bist du ein Mädchen oder Junge?

Response category

ValueMeaning
1Mädchen
2Junge

StudyStEG - Studie zur Entwicklung von Ganztagsschulen

 Files

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyAusgewählte Hintergrundvariablen

OriginOwn development

Theoretical background--

Target groupSchüler der Sekundarstufe I

Time Period of Data Collection2001

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1Mädchen
2Junge

StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2001)

 Files

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyAusgewählte Hintergrundvariablen

OriginOwn development

Theoretical background--

Target groupSchüler der Sekundarstufe I

Time Period of Data Collection2006

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1Mädchen
2Junge

StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)

 Files

Scale: Geschlecht

Related constructIndividuelle Merkmale

Theoretical allocation in original studyAusgewählte Hintergrundvariablen

OriginOwn development

Theoretical background--

Target groupSchüler der Sekundarstufe I

Time Period of Data Collection2016-2019

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1Mädchen
2Junge

StudyStEG - Studie zur Entwicklung von Ganztagsschulen

 Files


Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education