DE | EN
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Oberflächliche Verarbeitung

Related constructProfessionelles Selbstverständnis

Theoretical allocation in original studyKognitives Level beurteilter Leistungen

OriginFurther development

based onMcMillan, James H.: Secondary teachers’ classroom assessment and grading practices , In: Educational measurement, issues and practice (20 (1)) S. 20-32 , Washington, D.C.: National Council on Measurement in Education 2001 , ISBN: 0731-1745

Brown, Gavin T.L.: Teachers’ self-reported assessment practices and conceptions: Using structural equation modelling to examine measurement and structural models. S. 243-266 , Rotterdam: SensePublishers 2009

CitationBürgermeister, A.; Kampa, M.; Rakoczy, K.; Harks, B.; Besser, M.; Klieme, E.; Blum, W.; Leiß, D. (2012). Oberflächliche Verarbeitung - Lehrkräfte [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Conditions and Consequences of Classroom Assessment - Fragebogenerhebung (Co²CA) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2005. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/42:46:0

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte Sekundarstufe I

Time Period of Data Collection2005

NotesEinzelitems.
Es konnte keine reliable Skala gebildet werden. (Cronbachs ?: ,52)

Release date30.06.2020

Number of items4

Items

Item textMean valueStandard deviationAccuracy
Leistungen, die zeigen ...
... wie gut Schüler(innen) sich an mathematische Themen/ Problematiken erinnern. 2.720.46--
... wie gut sich Schüler(innen) mathematische Fakten/ Regeln/ Formeln einprägen und abrufen können. 2.740.50--
... wie gut Schüler(innen) durch Erhalt von Fakten und Informationen Wissen aufbauen können. 2.920.49--
... wie gut Schüler(innen) mathematische Fakten/ Regeln/ Formeln wiedergeben und erklären können. 2.750.54--

Response category

ValueMeaning
1gar keine Bedeutung
2geringe Bedeutung
3große Bedeutung
4sehr große Bedeutung

StudyCo²CA - Conditions and Consequences of Classroom Assessment



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education