DE | EN
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Assessment Formen

Related constructLeistungsbeurteilung / Diagnostische Kompetenz

Theoretical allocation in original studykeine Zuordnung

OriginFurther development

based onBrown, Gavin T.L.: Teachers’ conceptions of assessment implications for policy and professional development, In: Assessment in Education (11(3)) S. 301-318 , Philadelphia: Taylor & Francis 2004 , ISBN: 1465-329X0969-594X

CitationBürgermeister, A.; Kampa, M.; Rakoczy, K.; Harks, B.; Besser, M.; Klieme, E.; Blum, W.; Leiß, D. (2012). Assessment Formen - Lehrkräfte [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Conditions and Consequences of Classroom Assessment - Fragebogenerhebung (Co²CA) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2005. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/42:46:0

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte Sekundarstufe I

Time Period of Data Collection2005

NotesEinzelitems

Release date30.06.2020

Number of items8

IntroductionWenn Sie an eine beliebige Unterrichtseinheit im Mathematikunterricht denken, welche Methoden bzw. Situationen nutzen Sie zur Diagnose in der an der Studie teilnehmenden Klasse?

Items

Item textMean valueStandard deviationAccuracy
Einsatz kurzer Mathematikaufgaben 2.730.84--
standardisierte/zentrale Tests (z.B. Vergleichsarbeiten) 1.890.83--
Klassenarbeiten 3.420.89--
Gruppenarbeiten 1.870.62--
Unterrichtsgespräche 2.970.74--
Zwischentests 2.620.78--
Hausaufgaben 3.340.75--
Portfolio 1.140.42--

Response category

ValueMeaning
1selten oder nie
2manchmal
3häufiger
4regelmäßig

StudyCo²CA - Conditions and Consequences of Classroom Assessment



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education