DE | EN
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Bewertung der Schule als „Sozialen Brennpunkt“

Related constructStandort der Schule

Theoretical allocation in original studyHintergrundvariablen

OriginOwn development

CitationDiedrich, M.; Abs, H. J.; Klieme, E. (2012). Bewertung der Schule als „Sozialen Brennpunkt“ - Schulleitung [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Evaluation des BLK-Modellprogramms "Demokratie lernen und leben" - Fragebogenerhebung Abschlussbefragung [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2006. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/7:13:1

Theoretical background--

Target groupSchulleitung

Time Period of Data Collection2006

Release date30.06.2020

Number of items1

Statistical value

Cronbachs AlphaMean valueStandard deviationSample size
------109

Items

Item text
Handelt es sich um eine Schule im „Sozialen Brennpunkt“?

Response category

ValueMeaning
0nein
1ja

StudyEvaluation des BLK-Modellprogramms "Demokratie lernen und leben"

 Files


Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education