DE | EN
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Häufigkeit der Unterrichtsvisitation

Related constructSchulleitungshandeln

Theoretical allocation in original study--

OriginScale taken over from

SourceSenkbeil, Martin / Drechsel, Barbara / Rolff, Hans-Günter / Bonsen, Martin / Zimmer, Karin / Lehmann, Rainer / Neuman, Astrid: Merkmale und Wahrnehmungen von Schule und Unterricht , In: Prenzel, Manfred / Baumert, Jürgen / Blum, Werner / Lehmann, Rainer / Leutner, Detlev / Neubrand, Michael / Pekrun, Reinhard / Rolff, Hans-Günter / Rost, Jürgen / Schiefele, Ulrich (Hrsg.), PISA 2003. Der Bildungsstand der Jugendlichen in Deutschland – Ergebnisse des zweiten internationalen Vergleichs S. 296-314 , Münster: Waxmann 2004 , ISBN: 3-8309-1455-5

CitationBos, W.; Bonsen, M.; Kummer, N.; Lintorf, K.; Frey, K. (2012). Häufigkeit der Unterrichtsvisitation - Schulleitung [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Trends in International Mathematics and Science Study (2007) - Fragebogenerhebung (TIMSS 2007) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2007. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/12:23:1

Theoretical background--

Target groupSchulleitung

Time Period of Data Collection2007

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text
Wie häufig besuchen Sie als Schulleiter/in die einzelnen Lehrkräfte im Unterricht?

Response category

ValueMeaning
1Nur zu besonderen Anlässen
2Regelmäßig und zwar 1x pro Schuljahr
3Regelmäßig und zwar 2x pro Schuljahr
4Öfter

StudyTIMSS - Trends in International Mathematics and Science Study (2007)



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education