Scale: Lesen lernen: Kenntnisse des Kindes bei Schuleintritt
Related constructHäusliche Lernunterstützung
Theoretical allocation in original study--
OriginScale taken over from
SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_
Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8
Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0
CitationBos, W.; Strietholt, R.; Goy, M.; Stubbe, T. C.; Tarelli, I.; Hornberg, S. (2012). Lesen lernen: Kenntnisse des Kindes bei Schuleintritt - Eltern [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006) - Fragebogenerhebung (IGLU 2006) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2006. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/14:285:1
Theoretical background--
Target groupEltern
Time Period of Data Collection2006
NotesDie Skala ist rekodiert. Ursprünglich war die Kodierung: 1 = Sehr gut; 2 = Einigermaßen gut; 3 = Nicht sehr gut; 4 = Überhaupt nicht.
Release date30.06.2020
Number of items5
Statistical value
Cronbachs Alpha | Mean value | Standard deviation | Sample size |
---|---|---|---|
0.88 | 2.46 | 0.77 | 6819 |
Items
Item text | Mean value | Standard deviation | Accuracy |
---|---|---|---|
Wie gut konnte Ihr Kind die folgenden Dinge, als es zur Schule kam? | |||
Die meisten Buchstaben des Alphabets erkennen | 2.87 | 0.94 | 0.71 |
Einige Wörter lesen | 2.36 | 0.99 | 0.79 |
Sätze lesen | 1.67 | 0.89 | 0.67 |
Buchstaben des Alphabets schreiben | 2.85 | 0.86 | 0.73 |
Einige Wörter schreiben | 2.53 | 0.95 | 0.70 |
Response category
Value | Meaning |
---|---|
1 | Überhaupt nicht |
2 | Nicht sehr gut |
3 | Einigermaßen gut |
4 | Sehr gut |
StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)