DE | EN
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Herkunft der Schüler

Related constructZusammensetzung der Schülerschaft

Theoretical allocation in original study--

OriginScale taken over from

SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_rpt.html - ISBN: 1-889938-46-7

Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8

Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0

CitationBos, W.; Strietholt, R.; Goy, M.; Stubbe, T. C.; Tarelli, I.; Hornberg, S. (2012). Herkunft der Schüler - Schulleitung [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006) - Fragebogenerhebung (IGLU 2006) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2006. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/14:285:1

Theoretical background--

Target groupSchulleitung

Time Period of Data Collection2006

Release date30.06.2020

Number of items4

Items

Item text
Etwa wie viel Prozent der Schüler an Ihrer Schule ...
stammen aus wirtschaftlich benachteiligten Familien?
stammen aus wohlhabenden Familien?
sprechen nicht Deutsch als ihre Muttersprache?
erhalten während eines Teils der Schulstunden Unterricht in ihrer Muttersprache (nicht Deutsch)?

Response category

ValueMeaning
10-10%
211-25%
326-50%
4Mehr als 50%

StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education