Scale: Themenbereich Bildungsstandards
Related constructLern- und Arbeitsverhalten
Theoretical allocation in original studySelbstevaluation
OriginScale taken over from
SourceDunlosky, John / Hertzog, C: Updating knowledge about encoding strategies a componential analysis of learning about strategy effectiveness from task experience, In: Psychology and aging (15(3)) S. 462-474 , Arlington: American Psychological Association 2000 , ISBN: 0882-7974
CitationBürgermeister, A.; Kampa, M.; Rakoczy, K.; Harks, B.; Besser, M.; Klieme, E.; Blum, W.; Leiß, D. (2012). Themenbereich Bildungsstandards - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Conditions and Consequences of Classroom Assessment - Fragebogenerhebung (Co²CA) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2005. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/42:46:0
Theoretical background--
Target groupSchüler
Time Period of Data Collection2005
Release date30.06.2020
Number of items--
Response category
Value | Meaning |
---|---|
0 | meine Antwort war sicher falsch |
20 | meine Antwort war mit 20%iger Sicherheit korrekt |
40 | meine Antwort war mit 40%iger Sicherheit korrekt |
60 | meine Antwort war mit 60%iger Sicherheit korrekt |
80 | meine Antwort war mit 80%iger Sicherheit korrekt |
100 | meine Antwort war mit 100%iger Sicherheit korrekt |
Assigned scales
StudyCo²CA - Conditions and Consequences of Classroom Assessment