DE | EN
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Themenbereich Lineare Gleichungssysteme 2

Related constructLern- und Arbeitsverhalten

Theoretical allocation in original studySelbstevaluation

OriginScale taken over from

SourceDunlosky, John / Hertzog, C: Updating knowledge about encoding strategies a componential analysis of learning about strategy effectiveness from task experience, In: Psychology and aging (15(3)) S. 462-474 , Arlington: American Psychological Association 2000 , ISBN: 0882-7974

CitationBürgermeister, A.; Kampa, M.; Rakoczy, K.; Harks, B.; Besser, M.; Klieme, E.; Blum, W.; Leiß, D. (2012). Themenbereich Lineare Gleichungssysteme 2 - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Conditions and Consequences of Classroom Assessment - Fragebogenerhebung (Co²CA) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2005. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/42:46:0

Theoretical background--

Target groupSchüler

Time Period of Data Collection2005

NotesMesszeitpunkt 2 (Fragebogen 4, nach dem 2. Mathematiktest)

Die einzelnen Items beziehen sich auf die entsprechenden Aufgaben.

Release date30.06.2020

Number of items4

Statistical value

Cronbachs AlphaMean valueStandard deviationSample size
0.672.981.25140

Items

Item textMean valueStandard deviationAccuracy
Wie sicher bist du dir, dass du diese Aufgabe vorhin richtig gelöst hast? 3.121.890.43
Wie sicher bist du dir, dass du diese Aufgabe vorhin richtig gelöst hast? 2.511.680.52
Wie sicher bist du dir, dass du diese Aufgabe vorhin richtig gelöst hast? 3.051.820.42
Wie sicher bist du dir, dass du diese Aufgabe vorhin richtig gelöst hast? 3.251.670.43

Overarching scaleThemenbereich Lineare Gleichungssysteme

Response category

ValueMeaning
0meine Antwort war sicher falsch
20meine Antwort war mit 20%iger Sicherheit korrekt
40meine Antwort war mit 40%iger Sicherheit korrekt
60meine Antwort war mit 60%iger Sicherheit korrekt
80meine Antwort war mit 80%iger Sicherheit korrekt
100meine Antwort war mit 100%iger Sicherheit korrekt

StudyCo²CA - Conditions and Consequences of Classroom Assessment



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education