Scale: Test
Related constructLern- und Arbeitsverhalten
Theoretical allocation in original studyTextverständnis
OriginOwn development
CitationBürgermeister, A.; Kampa, M.; Rakoczy, K.; Harks, B.; Besser, M.; Klieme, E.; Blum, W.; Leiß, D. (2012). Test - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Conditions and Consequences of Classroom Assessment - Fragebogenerhebung (Co²CA) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2005. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/42:46:0
Theoretical background--
Target groupSchüler
Time Period of Data Collection2005
NotesDas angegebene Antwortformat wurde später invertiert.
Release date30.06.2020
Number of items1
Statistical value
Cronbachs Alpha | Mean value | Standard deviation | Sample size |
---|---|---|---|
-- | -- | -- | 324 |
IntroductionWie sehr stimmst du mit folgender Aussage überein?
Items
Item text | Mean value | Standard deviation | Accuracy |
---|---|---|---|
Bei diesem Test fand ich die Texte in den Sachaufgaben schwer verständlich. (umgepolt) | 1.99 | 0.76 | -- |
Response category
Value | Meaning |
---|---|
0 | stimmt gar nicht |
1 | stimmt eher nicht |
2 | stimmt eher |
3 | stimmt genau |
StudyCo²CA - Conditions and Consequences of Classroom Assessment