Scale: Bedeutsamkeit des Tests (vor dem Vortest)
Related constructMotivation und Anstrengungsbereitschaft
Theoretical allocation in original study--
OriginScale taken over from
CitationBürgermeister, A.; Kampa, M.; Rakoczy, K.; Harks, B.; Besser, M.; Klieme, E.; Blum, W.; Leiß, D. (2012). Bedeutsamkeit des Tests (vor dem Vortest) - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Conditions and Consequences of Classroom Assessment - Fragebogenerhebung (Co²CA) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2005. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/42:46:0
Theoretical background--
Target groupSchüler der Sekundarstufe I
Time Period of Data Collection2005
Release date30.06.2020
Number of items1
Statistical value
Cronbachs Alpha | Mean value | Standard deviation | Sample size |
---|---|---|---|
-- | 3.56 | 1.06 | 831 |
Items
Item text | Mean value | Standard deviation | Accuracy |
---|---|---|---|
Wie wichtig ist Dir der bevorstehende Test? | 3.56 | 1.06 | -- |
Response category
Value | Meaning |
---|---|
1 | absolut unwichtig |
2 | ziemlich unwichtig |
3 | eher unwichtig |
4 | eher wichtig |
5 | ziemlich wichtig |
6 | absolut wichtig |
StudyCo²CA - Conditions and Consequences of Classroom Assessment