DE | EN
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Bedeutsamkeit des Tests (vor dem Vortest)

Related constructMotivation und Anstrengungsbereitschaft

Theoretical allocation in original study--

OriginScale taken over from

CitationBürgermeister, A.; Kampa, M.; Rakoczy, K.; Harks, B.; Besser, M.; Klieme, E.; Blum, W.; Leiß, D. (2012). Bedeutsamkeit des Tests (vor dem Vortest) - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Conditions and Consequences of Classroom Assessment - Fragebogenerhebung (Co²CA) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2005. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/42:46:0

Theoretical background--

Target groupSchüler der Sekundarstufe I

Time Period of Data Collection2005

Release date30.06.2020

Number of items1

Statistical value

Cronbachs AlphaMean valueStandard deviationSample size
--3.561.06831

Items

Item textMean valueStandard deviationAccuracy
Wie wichtig ist Dir der bevorstehende Test? 3.561.06--

Response category

ValueMeaning
1absolut unwichtig
2ziemlich unwichtig
3eher unwichtig
4eher wichtig
5ziemlich wichtig
6absolut wichtig

StudyCo²CA - Conditions and Consequences of Classroom Assessment



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education