DE | EN
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Aufgaben

Related constructFachliche Unterstützung / individuelle Förderung, Kognitive Aktivierung

Theoretical allocation in original studyPräferiertes Feedbacklevel

OriginFurther development

based onHattie, John Allan Clinton / Masters, Deb: A feedback survey for students (In Vorbereitung) , Auckland, NZ: Cognition

CitationBürgermeister, A.; Kampa, M.; Rakoczy, K.; Harks, B.; Besser, M.; Klieme, E.; Blum, W.; Leiß, D. (2012). Aufgaben - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Conditions and Consequences of Classroom Assessment - Fragebogenerhebung (Co²CA) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2005. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/42:46:0

Theoretical background--

Target groupSchüler der Sekundarstufe I

Time Period of Data Collection2005

NotesEs konnte keine reliable Skala gebildet werden. (Cronbachs ?: ,63)

Release date30.06.2020

Number of items3

Items

Item textMean valueStandard deviationAccuracy
Im Unterricht wünsche ich mir Rückmeldungen von meinem Lehrer/ meiner Lehrerin, in denen er/ sie …
... mir die Fehler zurückmeldet, die ich gemacht habe. 3.110.71--
... mir ein Lösungsbeispiel für die Aufgabe zeigt, an der ich gerade arbeite. 3.020.78--
... mir erklärt, warum meine Arbeit richtig oder falsch ist. 3.270.76--

Response category

ValueMeaning
1stimmt gar nicht
2stimmt fast
3stimmt ein wenig
4stimmt genau

StudyCo²CA - Conditions and Consequences of Classroom Assessment



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education