DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Sprache(n) im Kleinkindalter

Related constructMigrationshintergrund

Theoretical allocation in original studyEthnischer Hintergrund der Familie

OriginSelf-developed scale

SourceCampell, Jay; u.a.; Martin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2001 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2003), 258 S. - ISBN: 1-889938-27-0

CitationBos, W.; Lankes, E.-M.; Prenzel, M.; Schwippert, K.; Valtin, R.; Voss, A.; Walther, G. (2012). Sprache(n) im Kleinkindalter - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2001) - Fragebogenerhebung (IGLU 2001) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2001. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/11:281:1

Theoretical background--

Target groupSchüler der Primarstufe

Time Period of Data Collection--

NotesDie Items sind rekodiert. Ursprünglich war die Kodierung: ‚ja‘ (1); ‚nein‘ (2)

Release date30.06.2020

Number of items6

IntroductionWenn du gleichzeitig mehr als eine Sprache gelernt hast, als du noch klein warst, kannst du für
mehrere Sprachen „Ja“ ankreuzen.

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
0nein
1ja

Study

Survey--



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education