DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Lesegewohnheiten: Motive

Related constructLese- und Schreibgewohnheiten

Theoretical allocation in original studyKulturelle Praxis der Familie

OriginSelf-developed scale

SourceCampell, Jay; u.a.; Martin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2001 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2003), 258 S. - ISBN: 1-889938-27-0

CitationBos, W.; Lankes, E.-M.; Prenzel, M.; Schwippert, K.; Valtin, R.; Voss, A.; Walther, G. (2012). Lesegewohnheiten: Motive - Eltern [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2001) - Fragebogenerhebung (IGLU 2001) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2001. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/11:281:1

Theoretical background--

Target groupEltern

Time Period of Data Collection--

NotesDie Skala ist rekodiert. Ursprünglich war die Kodierung: Kodierung ‚stimme stark zu‘ (1); ‚stimme einigermaßen zu‘ (2); ‚stimme kaum zu‘ (3);
‚stimme überhaupt nicht zu‘ (4)

Release date30.06.2020

Number of items5

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1stimme überhaupt nicht zu
2stimme kaum zu
3stimme einigermaßen zu
4stimme stark zu

Study

Survey--



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education