DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Nutzung von Bibliotheken

Related constructLese- und Schreibgewohnheiten

Theoretical allocation in original studyLesen

OriginSelf-developed scale

SourceCampell, Jay; u.a.; Martin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2001 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2003), 258 S. - ISBN: 1-889938-27-0

CitationBos, W.; Lankes, E.-M.; Prenzel, M.; Schwippert, K.; Valtin, R.; Voss, A.; Walther, G. (2012). Nutzung von Bibliotheken - Schüler [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2001) - Fragebogenerhebung (IGLU 2001) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2001. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/11:281:1

Theoretical background--

Target groupSchüler der Primarstufe

Time Period of Data Collection--

NotesDie Skala ist rekodiert. Ursprünglich war die Kodierung: ‚mindestens einmal pro Woche‘ (1); ‚ein- bis zweimal pro Woche‘ (2); ‚nie oder fast nie‘ (3)

Release date30.06.2020

Number of items1

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1nie oder fast nie
2ein- bis zweimal pro Woche
3mindestens einmal pro Woche

Study

Survey--



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education