DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Lesen lernen: Kenntnisse bei Schuleintritt

Related constructZusammensetzung der Schülerschaft

Theoretical allocation in original study--

OriginSelf-developed scale

SourceCampell, Jay; u.a.; Martin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2001 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2003), 258 S. - ISBN: 1-889938-27-0

CitationBos, W.; Lankes, E.-M.; Prenzel, M.; Schwippert, K.; Valtin, R.; Voss, A.; Walther, G. (2012). Lesen lernen: Kenntnisse bei Schuleintritt - Schulleitung [Fragebogenskala: Version 1.0]. In: Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2001) - Fragebogenerhebung (IGLU 2001) [Skalenkollektion: Version 1.0]. Datenerhebung 2001. Frankfurt am Main: Forschungsdatenzentrum Bildung am DIPF. https://doi.org/10.7477/11:281:1

Theoretical background--

Target groupSchulleitung

Time Period of Data Collection--

Release date30.06.2020

Number of items5

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1weniger als 25%
225-50 %
351-75%
4mehr als 75%

Study

Survey--



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education