DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Schulabschluss von Vater/Mutter

Related constructFamiliärer Hintergrund

Theoretical allocation in original study--

OriginScale taken over from

SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_rpt.html - ISBN: 1-889938-46-7

Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8

Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0

CitationSee source

Theoretical background--

Target groupEltern

Time Period of Data Collection--

Release date30.06.2020

Number of items2

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1Ist nicht zur Schule gegangen oder hat die Schule ohne Abschluss verlassen
2Volksschulabschluss/Hauptschulabschluss/Realschulabschluss/Mittlere Reife/Abschluss der POS
3Fachhochschulreife/Berufsschulabschluss (Lehre, Ausbildung)/Berufsfachschule/ Abschluss an einer Fachschule, Meister- oder Technikerschule oder an einer Schule des Gesundheitswesens
4Abitur/Allgemeine Hochschulreife
5Fachhochschulabschluss/Diplom (FH)/Abschluss an einer Berufsakademie
6Hochschulabschluss (Magister, Diplom, Staatsexamen)
7Promotion
8Nichts trifft zu

Study

Survey--



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education