DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Koordination der Schulentwicklung durch die Steuergruppe

Related constructOrganisation des Schulbetriebs

Theoretical allocation in original study--

OriginScale taken over from

SourceHoltappels, Heinz Günter (Hrsg.); Klemm, Klaus (Hrsg.); Rolff, Hans-Günter (Hrsg.): Schulentwicklung durch Gestaltungsautonomie. Ergebnisse der Begleitforschung zum Modellvorhaben "selbstständige Schule" in Nordrhein-Westfalen. - Münster: Waxmann (2008), VIII, 349 S. - ISBN: 3-8309-2070-9; 978-3-8309-2070-0

CitationSee source

Theoretical background--

Target groupSchulleitung

Time Period of Data Collection--

NotesDie Skala ist rekodiert. Ursprünglich war die Kodierung: 1 = Trifft voll zu; 2 = Trifft eher zu; 3 = Trifft eher nicht zu;
4 = Trifft überhaupt nicht zu.

Release date30.06.2020

Number of items2

Items

Item text

Response category

ValueMeaning
1trifft überhaupt nicht zu
2trifft eher nicht zu
3trifft eher zu
4trifft völlig zu

Study

Survey--



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education