DE | EN
Logo fdz-Bildung
Search Research instruments Questionnaires Scale search Scale

Scale: Lesen zur Weiterbildung

Related constructProfessionelles Selbstverständnis

Theoretical allocation in original study--

OriginScale taken over from

SourceMartin, Michael O. (Hrsg.); International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006 technical report. - Chestnut Hill, Mass.: TIMSS & PIRLS International Study center (2007), 287 S., URL: https://timss.bc.edu/pirls2006/tech_rpt.html - ISBN: 1-889938-46-7

Mullis, Ina V.S.; Kennedy, Ann M.; Martin, Michael O.; Sainsbury, Marian; International Association for the Evaluation of Educational Achievement: PIRLS 2006. Assessment framework and specifications. Progress in international reading literacy study. , February 2006. 2nd Ed. - Chestnut Hill, Mass.: International Study Center (2006), X, 107 S. - ISBN: 1-889938-40-8

Mullis, Ina V.S. / Martin, Michael O. / Kennedy, Ann M. / Foy, Pierre: PIRLS 2006 International Report IEA's Progress in International Reading Literacy Study in Primary Schools in 40 Countries , Chestnut Hill, MA: Boston College (TIMSS & PIRLS International Study Center) 2007 , ISBN: 1-88993-844-0

CitationSee source

Theoretical background--

Target groupLehrkräfte

Time Period of Data Collection2006

NotesDie Skala ist rekodiert. Ursprünglich war die Kodierung: 1 = Mindestens einmal in der Woche; 2 = Ein- oder zweimal im Monat;
3 = Ein- oder zweimal im Jahr; 4 = Nie oder fast nie.

Release date30.06.2020

Number of items3

Items

Item textMean valueStandard deviationAccuracy
Wie oft lesen Sie die folgenden Dinge für Ihre berufliche Weiterbildung?
Bücher oder Fachzeitschriften über Unterricht im Allgemeinen 2.990.71--
Bücher oder Fachzeitschriften zur Lesedidaktik 2.190.72--
Kinderbücher 2.780.75--

Response category

ValueMeaning
1nie
2ein- bis zweimal im Jahr
3ein- bis zweimal im Montat
4mindestens einmal pro Woche

StudyIGLU - Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung (2006)

SurveyFragebogenerhebung (Skalenkollektion): IGLU 2006



Imprint | Privacy Policy | Accessibility | BITV-Feedback | © 2022 DIPF | Leibniz Institute for Research and Information in Education